Tuesday, October 08, 2013

Pecut

Sapa pakai kenderaan bermotor, kalau tak pecut tak sah... sebab menatang tu memang direka untuk kelajuan.. melainkan hati tu kecik sangat ataupun dah tua... mungkin umur masih muda tapi hati dah tua... nak buat camne... bawak le pelan pelan ye... sampai menyusahkan orang pun ada... dah la pelan ... mengada ngada duk lane tengah pulak tu....

kalau pasai motor kita dah ade tajuk remp-it... tajuk pecut untuk kereta la pulak.... setakat ni la... kete yang aku dah bawak... kalau manual semuanya ade 6 gear (5 gear ke depan dan 1 gear ke belakang).... tapi ada la member aku sorang tu naik kete 6 gear... wira aje pulak tu... wuish... dahsyat!! tengah corner pulak tu... tengah corner masuk gear 6... pergh!!! dahsyat sungguh driver kete tu... dan dahsyat lagi orang yang citer tu.. memandai je...

dulu masa awai awai pakai kete ... aku selalu gak la balik kampung sorang sorang... dah la sorang sorang... aku selalu balik kl tengah malam atau pun pukul 3 4 pagi... seperti yang sudah dimaklumkan... kampung aku kat kuala kangsar... jadik kalau ikut highway, kena la lalu terowong tu... dan punya la banyak citer kat highway tu terutama kat area terowong ngan gua tempurung tu... citer kalau best takpe... citer yang boleh meremang le.. kalau tak fikir takpe.. tapi kalau tetiba terfikir tak pun teringat citer orang... mau kaki kanan tekan padle minyak kuat kuat...

ade sekali tu masa on the way balik kl sebelum terowong lagi... aku dah rasa semacam... dah la pukul 2 3 pagi masa tu... malam isnin dan bukan cuti sekolah atau cuti umum.. jadik tak banyak la kete on the road.... bukan setakat tak banyak... nak jumpa sebijik pun susah.. aku kalau dah semacam tu aku apa lagi pecut la... dan biasanya aku akan carik geng atas jalan... maknanya aku akan ikut kereta/ kenderaan lain kecuali la kenderaan tu slow sangat macam lori berat... sebagai teman...

tup tup aku terpandang lampu belakang kenderaan jauh di depan... masa tu aku tak dapat agak la kenderaan apa... jauh... jadik aku pecut la seboleh bolehnya agar dapat dekat dengan kenderaan tersebut... dan bila semakin dekat aku boleh tau kenderaan apa... van...

masa tu tenteram la sikit hati aku... dan aku terus cuba merapatkan kete aku ngan van tersebut... van tu pun tak laju sangat ... ade la 80-100km/j... dah makin rapat tu... aku boleh nampak la no. plate van tu... tapi aku tak ingat dah la no dia... dan aku boleh nampak la tulisan cat/sticker kat van tu...

aku pun baca la tulisan tu... "kenderaan jenazah"!!!!!

apa lagi.... pecut... potong... dan blah selaju mungkin la...

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)